Jóga tanfolyamok a Dunakeszi stúdióban

Tanfolyami időpontok, 2017. július 15-től:

Kezdő (1-3. szint) hétfő 09:30-11:00, átmenetileg szünetel

Kezdő (1-3. szint) kedd 18:30 - 20:00, augusztusban szünetel

Kezdő (1-3. szint) szerda 18:30 - 20:00, átmenetileg szünetel

Kezdő (1-3. szint) csütörtök 9:00 – 10:30, átmenetileg szünetel

Kezdő (1-3. szint)  szombat, 9:00 – 10:30, szeptember 22-ig szünetel 

Kiscsoportos foglalkozások, kezdőtől a haladóig.
Autentikus jóga rendszer, sok éves tapasztalattal rendelkező oktatóktól.
Életkori és személyes teherbírás, adottságok figyelembe vételével történik a gyakorlás.

Információ és jelentkezés:  Szöllösi Beáta jógaoktatónál,  Telefon: +36-20-451-2011

 

Hogyan zajlanak a jógaórák?

A jógaórákon Paramhans Swami Maheshwarananda "Jóga a Mindennapi Életben Rendszer" című gyakorlókönyve szerint gyakorlunk.

Jógaóráink jellemzően 90 percesek.
Lazítással, ráhangolódással kezdodnek, majd testtartásokat (ászanákat), lazítást, légzogyakorlatokat (pranajáma) és meditációt gyakorlunk.

Alkalmanként hosszabb mélylazítást végzünk mellyel a jóganidra technikája sajátítható el.
Jógarendszerünk nyolc szintre van felosztva. Az elso szinten a Saraw Hitta ászanákat ("mindenki számára jó testhelyzetek"-et) sajátítjuk el, amelyeket kortól, testalkattól, egészségi állapottól függetlenül bárki gyakorolhat.

Gyakorlás közben fokozatosan tanuljuk meg a helyes légzést, amely megtisztítja a testet, növeli a tüdokapacitást és nyugtatja az idegrendszert.
A tudatos ellazulás elsajátítása után továbblépünk az önvizsgálat, az elmélyedés, és meditáció irányába.

Néhány ajánlás a gyakorláshoz

  • Parketta burkolatú stúdióban gyakorlunk, és matracokat biztosítunk.
  • Hozz magaddal egy plédet, vagy lepedőt, amit a matracra teríthetsz és egy másik könnyű plédet, vagy törülközőt, amellyel lazításhoz betakarózhatsz.
  • Kényelmes, egész testet fedő ruhát hozz a gyakorláshoz.
  • Óra előtt vedd le azokat a tárgyakat melyek zavarhatnak (pl. szemüveg, telefon, ékszer, óra) és helyezd el az öltözőben vagy a gyakorlóteremben egy olyan helyen ahol könnyen megtalálod.
  • Sose gyakorolj tele gyomorral.
  • Ha bármilyen egészségügyi problémád van, beszéld meg a jógaoktatóval, aki tanácsot adhat és megmondja, mire kell figyelned.
  • Minden ászanát teljes figyelemmel és összpontosítással végezz.
  • Gyakorlás közben legyen nyitva a szemed, hacsak nincs külön megszabva, hogy a szem legyen csukva. Érzékeld tudatosan az egyes gyakorlatok hatását és időnként kis szünetet tartva néhány lélegzetvétel erejéig lazítsd el az egész testet.
  • Hagyd ki azokat a gyakorlatokat melyeket merevség vagy egészségügyi panaszok miatt nem tudsz végrehajtani. Helyettük pihenj és lazíts.
  • Ne versenyezz, és ne hasonlítsd magad másokhoz. Gyakorolj saját képességeidnek megfelelően, a saját ritmusod szerint.